неделя, 3 октомври 2010 г.

Има и такива дни






Странен, омагьосан, емоционален, направо нереален ден!
Всеки момент очаквах някой да ме събуди, но...

Има и такива дни! 

Edit:

Необходими продукти за шоколадовата торта


250 гр. брашно тип 500
1 бр. бакпулвер
75 гр какао с висока масленост
200 гр. натурален /черен/ шоколад с какао над  70%
150 гр. краве масло
300 гр.захар
2 бр. яйца
60 мл прясно мляко
400 мл течна сметана
1 пакетче желатин


За блата:
Маслото се разтопява и в него се прибавят 50 гр. шоколад, след това се разбива със захарта, 45 гр. какао до пухкава, кремообразна консистенция. Добавят се последоватено двете яйца, брашното, прясато с бакпулвера и прясното мляко. Блатът се пече за около 30-40 минути при температура 190 срадуса.

За крема:
Около 50 мл сметана се загрява и в нея се разтопява предварително набъбналия в студена вода желатин. Прибавя се какао на всус, аз сложих 30 гр. След като се охлади достатъчно се смесва с  останалото количество избита сметана.

За ганаш /глазурата/:
Около 100 мл сметана се загрява и в не ясе разтопява останалото количество шоколад - 150 гр. На своя глава добавих и около 30 мл прясно мляко. Получи се достатъчно плътна шоколадова глазура отгоре :)

Оформление:
Охладеният блат разрязох на две. Едната половина поставих в тортен ринг и сиропирах с подсладено прясно мляко. Отгоре нанесох сметаново-шоколадовият клем. Захлупих с другия блат и сложих да се охлади за едно денонощие.
На следващият ден се нанася глазурата.


14 коментара:

  1. Благодаря ти!Искам да знаеш ,че в живота има и такива магии, когато има любов.Обич моя.

    ОтговорИзтриване
  2. Аз нали съм си неука, това някакво кръщене ли е?
    Питката и тортето са приказни, точно като за съня, от който не си се събудила :)
    Чакам аз още тази рецепта >>, ама дано да я дочакам :)))

    Малчо нещо е много кротък ми се струва :))

    Хубава и много вълшебна седмица, Иве :)
    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  3. Хъх, Лилия, как издържаш, не те разбирам!

    Всъщност беше венчавка, Ина, не моята, но пък на същата дата :) Малчо беше толкова ошашавен, но и възторжен, съответно много кротък,докато трая събитието, после си навакса откъм лудории :)))
    А рецептата за онази питка, олелеее, срам да кажа, че тя се прави с продукти мерилка "на око", но ще се постарая да я напиша :)))
    Благодаря за пожеланията, вече съм се освестила, що годе, а и имам какво/кого да чакам с нетърпение :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. И на мен ми се стори като за венчавка с тези две корони, ама не знаех какво да кажа :)
    И питката, и тортичката са прекрасни!
    ПРЕГРЪДКА!

    ОтговорИзтриване
  5. Питката от мама /от нея ги мога аз тези работи/, тортата от мен :)))
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Венчавка! Колко хубаво! Всичко е прекрасно в такъв ден:)))

    ОтговорИзтриване
  7. Хихи и аз реших, че е кръщенка първоначално, но двете корони ме наведоха на правия път :)
    Всичко е прекрасно, ДИве :)

    ОтговорИзтриване
  8. Е, венчавките са много специални моменти (аз лесно разпознах повода, имам солиден опит като кума :) ). Да са щастливи младоженците, както и онези, които са се венчали на същата дата.

    А тортата е магия - ще пробвам зяадължително, от тук каквото си харесам все хубаво се получава, та започвам да се съмнявам, че ги орисваш на добро преди да ги постнеш.

    ОтговорИзтриване
  9. Aaaa, знаех си, че е по-добре да изчакам. Сега и рецепта и пояснения. Това шоколадовото е неустоимо - ще се пробва.

    ОтговорИзтриване
  10. Ох, тежко беше, но мина :)
    Благодаря ви момичета!

    ОтговорИзтриване
  11. Тая лилия навсякъде цъфти ;)
    Имаш ли представа вида на тази торта какво предизвиква в стомаха ми?
    Да са щастливи младоженците!

    ОтговорИзтриване
  12. Пхахах, остави, не само цъфти, ами и връзва :)))
    Какво, какво предизвиква? Сподели, моля!Стрес? Заметресение? Засилена перисталтика???? :)))

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотни снимки! Обаче от гледане на такива вкуусни торти напълнявам.

    ОтговорИзтриване
  14. А, няма нищо такова...за гледането, още повече, когато си ги гледаш на монитор, само малко се давиш :)))
    Благодаря, Лиана :)

    ОтговорИзтриване

Meet The Author

Related Posts with Thumbnails