четвъртък, 13 октомври 2011 г.

Мед и кехлибар


Примамват цветове преливащи,
очите галят с мед и кехлибар...
Топлината зрее в спомени, опиващи
със нежност и наслада на нектар...

Трайно се настани в дните ни тази разточителна пищност на багри
Изнервя ме с настойчивостта си да и се отдам!

Тя примамва:
Тарта с ябълки, круши и сладко от грозде





Необходими продукти:
3 бр. яйца;
125 гр. краве масло,
200 гр. захар;
300 гр. брашно;
1 бр.  круша, 1 бр. ябълка /около  200-250 гр/
400 гр. бурканче сладко от грозде
по желание може да се сложат орехи

Замесва се ронливо маслено тесто като маслото се разбърква със захарта, после се прибавят едно по едно яйцата,а след това брашното.  Маслото трябва да е меко, но в никакъв случай разтопено!  Работи се със студени ръце,  а когато тестото е готово се оставя за около 30 минути в хладилни условия или повече. Когато този период отмине се разстила в предварително избрана форма и докато се приготви плънката отново се охлажда. 
Плънката се приготвя елементарно лесно за тази тарта, просто настърганите плодове се смесват със сладкото от грозде и се разтила върху тестото. Отгоре декорацията е въпрос на желание и фантазия :)  Ако плодовете са много сочни или сладкото не е толкова гъсто, може да се прибави в плънката няколко лъжици царевично нишесте.
Пече се в загрята фурна при температура около 180 - 200 градуса.



Аз я заобикалям :) 
Няма да призная, че е неустоима, величествена и неподражаема, защото инатливо си оставам  вярна и влюбена в знойното лято!!!


Лятно настроение в медно-кехлибарени тонове ви поднасям:



25 коментара:

  1. Диве,есента до този момент на мен ми е приятна,но оттук нататък е като преддверие на зимата,която крайно недолюбвам и ми се види тъъъъъй дълга,та сякаш няма край.Благодаря за снимката с раковините,навява хубави летни спомени,а тартата е много слънчева и сигурно ухае несравнимо!

    Сърдечен поздрав от мен!
    Роси

    ОтговорИзтриване
  2. Така е, Роси, ухае упойващо, толкова, че да притъпи нежеланието за настъпваща промяна :)
    но като се замисля, Зимата предоставя идеалното бяло платно, върху което после Пролетта рисува.

    ОтговорИзтриване
  3. Диве, добре, че нямам точно сладко от грозде, защото мислех да минавам на диета. Вчера, днес също, но си оставам само с мисленето. :D

    ОтговорИзтриване
  4. Лелее,това не е за гледане!:)Бих налапала набързо едно голяяямо парче:)

    ОтговорИзтриване
  5. Точе, не искам да те разочаровам, но ако знаеш и с други сладка /в момента на мен ми идва наум първото - рачел/ също става...не за диета :))))

    Кате, побързай, че почти не остана :))))

    ОтговорИзтриване
  6. Остана ли една виличка, поне да го опитам?:-)))
    Диве, прекрасен е!!!

    ОтговорИзтриване
  7. Има, има...за /една/ виличка /ох, край брега на океана :)))/ ще се намери, Мони :)))

    ОтговорИзтриване
  8. не ми се яде, не ми се яде
    не ми се яде
    и пак не ми се яде, и още не ми се яде
    след малко съм си вкъщи, след малко съм си вкъщи
    я, минава пет, вече трябва да съм си вкъщи
    не ми се яде, не ми се яде
    (що влязох тук, като знам какво ще последва)
    не ми се яде, не ми се яде

    ОтговорИзтриване
  9. Лош,Ностромо,много лош, не иска да ...влиза тука :))))

    ОтговорИзтриване
  10. ДИве, зашеметяващ, ароматен и много красив сладкиш ... и аз като теб леко тъжнича по отминалото лято и умирам от студ при тези небивали температури вън ... Твоят пост носи много топло у уютно настроение и ме кара да се усмихвам :) Страшен майстор си, сърдечни поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  11. Много е красива тази тарта, като есенен полъх, но от топлите :) Вкусотия!

    ОтговорИзтриване
  12. Ама много красива декорация на сладкиша, Иве, който е и чудесен, както и снимките :)

    ОтговорИзтриване
  13. Дали ще се намери малко от сладкото от грозде поне? :)))
    Чудесно си го казала и показала Ивче!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  14. ДИвеее, какви са тези изкушения :) Божествен сладкиш... хм, ще ме изпратиш в кухнята струва ми се :) мислех да си почета малко :)
    Целувки :)

    ОтговорИзтриване
  15. Еви, ако знаеш само първия вариант на стихчето какъв бешееее... но се радвам, че го промених и му придадох това звучене :)
    Мария, Ина, радвам се, че ви хареса декорацията! :)
    Дани, това сладко ми е едно от любимите, останало с много спомени от баба ми, която го правеше..сега мама е майсторицата :)
    Зори, аз, таковата,насила там не те изпращам :Р

    Хубава вечер, момичета!

    ОтговорИзтриване
  16. Изглежда невероятно ароматно и изкусително! И декорацията е много красива и напълно в унисон със сезонът!
    Не мен есента ми действа малко подтискащо, но такива позитивни постове ми навеждат на други мисли :-) Мед и кехлибар ми хареса, действа ми топло и уютно :-)

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  17. Страхотен десерт! Толкова есенен, топъл и ароматен :)

    ОтговорИзтриване
  18. aaaa, ДИве, считай, че съм ти изчегъртала всичките листенца-декорацийка от тарта, ако ми се изтартари пред погледа.:D
    "Работи се със студени ръце" - значи при мен са налице част от предпоставките (примерно две...ръце) да стана майстор тартар (да не се бърка със соса).:D

    ОтговорИзтриване
  19. Милена, и на теб също като на Еви ще кажа...само да бяхте видели първия вид на стихчето, въобще не беше толкова оптимистичен :Р Пуста и есенна депресия...лекува се с голяма доза сладкарство :)))
    Благодаря ти, Иринка, загледах го аз пая от тиква, но май с течение на времето се превръщам в...тиквеник тиква не яде :))))
    Миленка, ама ти точно като моя дечо, изчовърка листенцата и първо тях изяде, после коричките и накрая от няма накъде останалото :)))Какъв ти тартар, то направо сос-И-ера го докарваме :)))

    ОтговорИзтриване
  20. Прекрасен сладкиш, Ива!
    Красив в медно-кехлибарен цвят и елегантна декорация, богат на вкусове и аромати -
    разкошно есенно предложение!
    Сърдечни поздрави и усмихнати дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  21. Наистина неустоимо кулинарно предложение в прекрасни есени багри и чудесна комбинация на вкусове.
    Поздрави!!!

    ОтговорИзтриване
  22. Ех, ДИве,
    с тези листенца особено.....
    Красота, по есенски;-)
    Нищо депресиращо не виждам тук- цялата си позитивизъм:-)!

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря ви, Ди, Мони :)
    Мъхче, добре, че извъртях работата на финални строфи, иначе щеше да видиш и ти, и Милена, и Еви какво значи депресия,затова я покрих, моя си е...пък :)))

    ОтговорИзтриване
  24. ДИве, опасна си, да знаеш! Как майсторски есенно-златно си я докарала тази тарта! И мен ме налягат едни депресивни настроения напоследък, пък и как няма като от жарко слънце и къс ръкав, скочихме на дъжд, студ и мрачина. Ама грее твоя сладкиш и топло му става на душата на човек.
    Прегръдка и цветен уикенд, напук на времето!

    ОтговорИзтриване
  25. Ох, Лети,на тези депресии трябва да им намеря цаката, но пък май са необходимо /е, от време на време де/ зло, а и Музата ми много ги обича, гадината и с гадина :(

    ОтговорИзтриване

Meet The Author

Related Posts with Thumbnails