четвъртък, 25 ноември 2010 г.

Чаено парти за Поезия и Проза

Веднъж се срещнали на чай Проза и Поезия
Малко странно било, че въобще се срещат, защото както знаем, те обитават различни, отдалечени едно от друго места. Но случило се така, че двете проявили внезапен интерес към едно и също...нещо. Да го наречем Чаено парти! 
Силата на съдбата за сетен път доказала своите незнайни, потайни, внезапни капризи, срещайки тези две...дами. Озовали се в един салон, не щеш ли, за малко да се сблъскат за едно и също кресло. О, чудо на чудесата! Как така тези толкова различни по своята същност Дами проявили интерес към едно и също...нещо?
Вниквайки в ситуацията и взаимно-следствените връзки, бихме могли да оправдаем Поезия с нейния каприз да поседне кокетно, а в краката и да застанат почитатели, затова избрала най-близкото до входа. 
Проза го избрала, поради умора. Семпло обяснение ли ви се струва? Точно така, само ви се струва! Разбира се, че има значение  къде ще седне, важно е за стойката на гърба, за това да се видят дългите и крака, когато ги скръсти, да има  изглед към  сцената, към събитието на вечерта, да може да огледа кой, къде, кога, с кого. Около удобните кресла се навъртат най-много хора, може да се да се чуят мнения, завърже разговор,  да се поспори,  толкова е важно да попаднеш на приказливи и отзивчиви хора. Ето го, КРЕСЛОТО, с комфортен, ергономичен дизайн, да, близо е до входа, но е на точното място. С бърза и достатъчно елегантна крачка, Проза се насочила към него, когато...

Поезия, премигнала с дълги мигли, отправяйки тюркоазен поглед към дамата, която се изпречила на пътя и:

- Много моля, извинете, 
аз случайно тук се спрях.
Щом желаете го, вий-вземете!
По-удобно ще потърся аз!

Проза с добре изиграна досада и прикрит гняв отвърнала:

-Не разбирам защо домакините на това парти не са приготвили достатъчно кресла за всеки, който има желание да седне! Следващия път ще се позаинтересувам кой ораганизира тези прояви, ще подам молба, жалба, ако трябва и ще потърся правата си!

Поезия дори не чула мрънкащата Проза. Ефирът около нея бил изпълнен с примамливи аромати на бергамот, кардамон, канела, обожавала ароматизирания чай. Напомнял и арабска поема, вълшебството на Ориента... 

Чаеното парти тепърва започвало да разгръща мащаб. Салонът се пълнил с хора от всякакви светове, с различни професии, пъстър и гъмжащ колорит. Проза хвърляла по поглед към роящото се множество около Поезия. С малко завист, с повечко тъга си давала сметка, че не може да има този магнетизъм. По някое време на вечерта, когато Поезия се озовала сама, Проза сподавила неприятното чувство от сблъсъка в началото на вечерта,  приближила се достатъчно близко, но и на приемливо разстояние, за да не изглежда като навлизане в чуждо пространство и  споделила:

- Наблюдавах ви тази вечер. Не непрекъснато разбира се, но не може да не ми направи впечатление начина, по който привличате хората  около вас. Искрено ви се възхищавам на обаянието! Всички бяха като омагьосани от визията ви, гласа ви, от жестовете.  Погледите им не се откъсваха от вас. Очевидно не е само красотата. Каква е тайната?

Поезия не обърнала внимание на грубата откровеност, така, както много други Дами биха направили.  Отговорила с песенен глас:

-Вие Дама сте очарователна и стилна,
 обожатели безброй кръжат около вас.
  Може би умора ежедневна, непосилна
    премрежила е взорът ви за в час!
   Популярност дневна ви обгръща,
    медиите ваши са и ден и нощ!
    
Но ...

    Муза моите владения  прегръща,
     вечерта ликувам аз със дивна мощ!

19 коментара:

  1. Ех, това е страхотно. Имах чувството, че чета роман на Джейн Остин или Хенри Джеймс. Лично аз обаче прозата я виждах в джентълменски облик. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Иве, не мога да намеря думи (не че обикновено ги намирам :))), за да изразя възхитата си от написаното. Признавам, първо се очаровах от сервизчето и чайчето, но като се зачетох, да ме прощават, но отстъпват място пред срещата на Проза и Поезия. Много идейно, оригинално и всякакви такива синоними, които ми бягат в момента.
    С удоволствие бих пила чай с двата персонажа, само 'дето те особено не ме 'щат :)))

    Прегръщам те Проза Поетесова :))

    П.П. Сигурно имам безброй грешки, но няма да се редактирам, пък :))

    ОтговорИзтриване
  3. Уаууу, Ностромо си падал по Джейн Остин, невероятно!:Р
    Ще помисля следващия път да са малко по хетеро героите в разказа ми :D

    Ахахах, Ина, тези сервизчета и на мен ми взеха очите още като ги видях, затова си го пожелах и взех...и имаш покана за чай с двата персонажа :Р

    ОтговорИзтриване
  4. Today, the translator does not work!, I conform to see your beautiful photos!
    Many kisses and smiles!

    ОтговорИзтриване
  5. :)Независимо,че мразя чай не мога да не ти похваля сервиза!!!Много е хубав!;)

    ОтговорИзтриване
  6. Красиво и текстът и снимките! Поздрави!Приятна чаена атмосфера!

    ОтговорИзтриване
  7. "Синьо" е ключова дума,Онди, няма как да не залитна по него :)

    Красотата води и властва, нали така, Цветанка :)

    ОтговорИзтриване
  8. Ивче, много добре си го написала :)
    В това забързано ежедневие, едва ли на човек му е до Поезия :(
    Но в една прекрасна компания, с изящно поднесен топъл чай, в края на тежък ден,
    Поезията ще ми се отрази много релаксиращо!
    Нямам претенции за кресло / виж една бумтяща камина и аромат на дърво е друго нещо/!
    Прегръдки и омайна вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Можеш да разчиташ на мен и за трите, Дани, ароматен чай, камина и поезия искам да кажа :)

    Хубава и спокойна нека е и за теб вечерта!

    ОтговорИзтриване
  10. Самодивски билки слагаш ти в тоз чай,нали? Това е тайната на вдъхновението:)
    Страхотно е, Иве!

    ОтговорИзтриване
  11. Ива,
    красиво написано и поднесено.
    Благодаря ти за чудесното чаено парти!
    Поздрав и усмихната вечер,Диана

    ОтговорИзтриване
  12. Много приятно четиво, като за Лека нощ ми дойде...
    Лека и на теб!

    ОтговорИзтриване
  13. Миленка, това си е запазена марка- омайно, самодивско биле :Р Виж, вдъхновението е на друго място :)Благодаря ти!

    Диана, Мария, радвам се, че ви допадна това чаено парти, сладки сънища и спорен утрешен ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Ммммммм на мен ми се ще да си побъбря на чаша чай и с двете дами и да ги попитам туй онуй :)
    Много хубаво написано! :)
    Хубав и забавен петъчен ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Лети, с удоволствие те включвам в списъка на гостите за следващо парти :Р

    ОтговорИзтриване
  16. Ах, Зори, как ме нацели ти мен...фръцла съм голяма от вчера насам :D

    ОтговорИзтриване
  17. Впечатлена съм, много интересна среща... обожавам чай, а още повече приятната компания. :)

    ОтговорИзтриване

Meet The Author

Related Posts with Thumbnails