четвъртък, 26 юли 2012 г.

Охлаждане на летните страсти

Южняците, говорят, са страстно племе, лесно избухват - лесно им минава... навярно имат начини да забравят "поднасянето на лимони".
В търсене на забравените тайни се появи:

Лимонада с розмарин и мед

Rosemary lemonade


Необходими продукти за 400 мл:
- 50 гр мед;
- 300 мл вода;
- сокът от 2 лимона;
- стръкче пресен розмарин.

Водата се загрява заедно с меда до кипване. Отстранява се от огъня и се добавя розмарина, около една чаена лъжица от него /доста е силен вкуса, така че всеки е добре да прецени за себе си какво количество да използва/. Когато се охлади се прибавя сока от лимоните.
Поднесох с резени лимон, лед, както и малко газирана вода.

P.S. Отивам да потушавам останалото количество /излишни, ама както и да е/ страсти и ...киселини!

Ако някой има идея как да стане по-бързо....да сподели и други подходи, освен:
1-во Сещам се за - замеряне с лимони /ми...направих го/, цицини не станаха, ама и лимоните не се изпариха!
2-ро Текила не пих, може би следващият път ще направя Маргарита, вместо лимонада!
3-то Воден пистолет имам, голям, ама ме мързи да се занимавам да изтискам аз всичките лимони, че и да охладя останалите! Айде де, работа, работа, само аз ли???!!!
4-то Следващият път ще развея /не/магическа гьостерица /да се чете като пръчица, ама яка и от дрян/ и ще им превърна лимоните в папая, да им се оправи храносмилането, че аман от това киселините им не само тях да тормозят!
5-то  Содата, както отдавна промиват мозъка с реклами, не била лечението, а и къде ти сега да търча до аптека за други лекове!
6-то Май посипването със сол най-даде резултат!!!
7-мо Ай, майната им!!! - три супени лъжици преди вечеря и едно шише преди лягане!!! Ако на сутринта не е помогнало, един вид си с махмурлук - сменяш псувнята ...така де, напитката :D

18 коментара:

  1. Маргарита звучи като за възрастни :))
    И с какви лимони, казваш, пробва замерянето :) зелени, или узрели :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абе те от онези, въображаемите лимони, които уж като ти ги поднесат и трябвало задължително да си направиш лимонада...та и аз така, ама с пискюл отгоре, да се чете като - розмарин :))))

      Изтриване
  2. Само не разбрах киселините лимонадата ли ти ги докара или с нея се опита да ги пребориш?Аз рядко имам,та не мога да дам съвет,но пък лимонадката / без розмарина / я тача много!Снимката е впечатляваща /кога ли най-после и аз ще си скова една дъска да пощракам на нея,вече всички са едни гърди/дъски напред от мен,ама пък аз съм изостанала,ааааа/
    Диве,хубаво петъче,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали разбра Роси, от другите лимони, а и аз принципно не страдам от киселини още от времето, когато се чувствах като кит, така де, бременна с моето гардже :Р
      Аз дъски си имам няколко, но май снимам най-много на бялата, тази ми е втората любима, но понеже е огромна /защотот е една стара врата, домъкната от двора на баба ми/ ме мързи да я мъкна често за снимки :)))срам!!!
      Хубаво петъче, я, как хубаво звучи!!!Да ти се връща :*

      Изтриване
  3. :) Весело и кисело. Ама освежаващо кисело - без киселини! Често си правя, но сега този розмарин ме изненада. Лека и свежа вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Най-странното в люмона е...че той дефакто е алкален продукт, въпреки голямото количество органични киселини :Р А аз си го тача,Снеже, много, особено това лято - сода с лимон е най-честото, което си поръчвам, докато в минали години предпочитах тоник, но започна много да ми сладни...капризи някакви :)))
      Розмаринът придава ...мммм, страхотен вкус!!!Само го опитай :Р

      Изтриване
  4. А може би грешката ти е, че си пропуснала 2-рото хахааа...
    Тогава може би нямаше да имаш спомен имаше ли киселини, нямаше ли...
    Снимката е страхотна:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали? :)))Но поне го дадох като опция :Р
      Абе, киселини, друга беше историята, жалкото е, че още имам ..махмурлук, ама ще ми мине, днес сменям питието :))))
      Хубави почивни дни,Кате! :*

      Изтриване
  5. Смяната му е майката-питиета колко щеш.А в тази жега тази лимнада си я бива-ароматна и разхлаждаща...
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нищо по-сигурно от нея, промяната, нали?
      Хубав да бъде и твоя, Живка! :)

      Изтриване
  6. Точно ми дойде на момента тази свежест! А за киселини не ми говори, че и двете бременности ми бяха с тях. С първата ме успокояваше някаква смес от оцет с вода и сода. С втората нищо:), А сега само фамотидин ми помага... Абе, я давай лимонадката, пък другото ще отмине:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз ги оправях само с ментови бонбони и дъвки, лелеее, какво нещо съм изяла от тях :)))

      Изтриване
  7. Това коктейлче разхлажда само като го погледнеш! Суперско е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Повече разхлажда, когато е в ръката :)))Шегувам се!
      Благодаря :)

      Изтриване
  8. Mislim da bi mi se vise svidela sa ruzmarinom nego sa lavandom... Divno izgleda!Pozdrav! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Харесва ми и с лавандула :Р Благодаря, Мики :)

      Изтриване
  9. Ох в тия жеги по цял ден ми се привижда лимонада, явно е била твоята, защото изглежда досущ като тази в главата ми;))Страхотна-не съм пробвала досега с розмарин, но определено следващата ще бъде такава.
    Снимката е чудесна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В тези жеги пия предимно лимонада или сода с лимон, къде с розмарин, къде с мента, всъщност май ...предимно с мента, заради охлаждащия ефект, предполагам, незаменимо питие ми е :)

      Изтриване

Meet The Author

Related Posts with Thumbnails